Monday, July 17, 2023

Schloss Charlottenburg ♡

Lolita @ Charlottenburg Palace

Eu visitei um castelo lindo em Berlim!

I visited a pretty castle in Berlin!

pixel art alice in wonderland

Como minha mãe veio me visitar aqui na Alemanha, levei ela para conhecer um lindo castelo. Eu morava perto do Palácio de Charlottenburg e sempre quis ir para lá usando Lolita. Foi uma das minhas metas do ano! ❤ Foi isso que eu usei:

Since my mom has arrived to visit me here in Germany, I took her to see a pretty castle. I used to live nearby the Charlottenburg Palace, and I always wanted to go there wearing Lolita. It was one of my year goals! ❤ This is what I wore:

Lolita @ Charlottenburg Palace

Coordinate rundown

OP: Le Carrousel

Petticoat and bloomers: MeLikesTea

Hat: a gift from Carol Chadias

Earrings: Oh Candy Store

Rings, bracelet: Pandora

Socks, shoes: offbrand

Bag: Hello Kitty

Lolita @ Charlottenburg Palace

Adoro a forma como o edifício tem uma cúpula azulada - é a cor que o cobre fica quando envelhece. A decoração no interior é completamente luxuosa!

I love the way the building has a blueish dome - it's the color that copper has when it ages. The decoration inside is completely luxurious!

Charlottenburg Palace

Havia tantos lugares bonitos lá dentro para fotos! Me fez sentir meio como uma princesa ♥

There were so many pretty spots inside for pictures! It made me feel a bit like a princess ♥

Lolita @ Charlottenburg Palace

Eu era a tradutora oficial da minha mãe dentro do palácio, haha, então aprendi um pouco sobre os monarcas que viviam lá. O nome do palácio (uma "residência", não um verdadeiro "castelo" ou fortaleza) vem da rainha Sophia Charlotte, que amava muitos tipos de arte - pinturas, esculturas, música e mais.

I was mom's offiial translator inside the palace, haha, so learned a bit about the monarchs who lived there. The name of the palace (a "residence", not an actual "castle" or fortress) comes from Queen Sophia Charlotte, who loved many types of art - paintings, sculptures, music and more.

Charlottenburg Palace

Essas cadeiras teriam sido lindas pra umas fotos muito majestosas, hehehe! Cada sala tinha cores lindas assim, papéis de parede, MONTES de dourado... Não perde em nada pra Versailles, só é menorzinho. Ambos os castelos começaram na era barroca, pra depois ser Rococó, e foram recebendo reformas ao longo dos tempos.

These chairs would have been great for some very majestic photos, hehehe! Every room had beautiful colors like that, wallpapers, LOTS of gold... It doesn't lose anything to Versailles, it's just smaller. Both castles began in the Baroque era, to later become Rococo, and underwent renovations over time.

Lolita @ Charlottenburg Palace

Admire essas paredes lindas! Cortinas maravilhosas!!

Admire these pretty walls! Gorgeous curtains!!!

Charlottenburg Palace

Adorei saber que a rainha Sophie Charlotte costumava tocar harpa com os músicos de seu palácio. O local também tem uma sala dedicada às lindas xícaras de chá, fiquei tão empolgada que esqueci de tirar fotos... A propósito, mais fotos e informações sobre o palácio aqui.

I loved learning that Queen Sophie Charlotte would often play the harp with the musicians in her palace. The place also has a room dedicated to pretty teacups, I got so excited I forgot to take pictures... By the way, more pictures and info about the palace here.

Country Lolita

Depois de caminhar horas dentro do museu, passamos algum tempo nos jardins com nossos lanches, como um piquenique improvisado. Usar um chapéu foi extremamente útil, já que o sol estava brilhando muito forte!

After walking for hours inside the museum, we spent some time in the gardens with our snacks, like an impromptu picnic. Wearing a hat was extremely useful, since the sun was shining real bright!

souvernirs

Fomos à loja do museu também e comprei algumas coisas bonitas como souvenir. Acho o marcador tão charmoso! Eu tirei três fotos de instax nesse dia: essas duas, mais uma da minha mãe, que ela quis guardar.

We went to the museum shop as well and I bought some pretty things as souvenirs. I think the bookmark is so charming! I took three instax pictures that day: those two, plus one form my mom, which she kept.

Hello Kitty pixel art

Por hoje é isso, até a próxima vez! Beijinhos ♡

That's it for today, see you next time! Kisses ♡

2 comments:

  1. Replies
    1. Obriii! Estou amando poder visitar lugares bonitos usando lolita!

      Delete