Wednesday, February 28, 2024

A Day In Florianópolis ♡

lolita traveling

Um dia com a Tai da MLT!

A Day with Tai from MLT!

shining ribbon pixel art

Tai e eu somos amigas há uns bons 11 anos. Nossa primeira interação foi no livejournal em 2010, ela foi a primeira lolita do Brasil que eu conheci lá. Eu amo e admiro muito ela, e a última vez que a gente se viu pessoalmente foi lá em 2014! Com a minha vinda pro Brasil (e o convite de última hora pra ser modelo da MLT numa live), eu dei um jeito de colocar um dia pelo menos do meu passeio pra ficar com a Tai na cidade dela, Florianópolis (queridamente abreviada como "Floripa" pelos locais e pelos vizinhos).

Tai and I have been friends for a good 11 years. Our first interaction was on livejournal in 2010, she was the first lolita from Brazil that I met there. I love and admire her so much, and the last time we saw each other in person was back in 2014! With my coming to Brazil (and the last minute invitation to be an MLT model on a instagram live), I found a way to put at least one day of my trip aside to spend time with Tai in her city, Florianópolis (kindly abbreviated as " Floripa" by locals and neighbors).

lolita shoe shot

A linda da Tai foi me buscar no aeroporto. Ele mudou muito desde a ultima vez que eu vim aqui (eu não reconheci nada, haha), e a gente chorou um bocado quando finalmente se viu.

The beautiful Tai picked me up at the airport. It's changed a lot since the last time I came here (I didn't recognize anything, haha), and we cried a little when we finally saw each other.

lolita traveling in a silly airport picture

Nós começamos o dia caminhando muito. Fomos a pé até a ponte Hercílio Luz, bebemos uma cervejinha, caminhamos pela orla, fomos até um shopping para almoçar...

We started the day walking a lot. We walked to the Hercílio Luz bridge, drank a beer, walked along the sea shores, went to a shopping mall for lunch...

drinking some beer

Foi sóóóó depois que chegamos na MLT. Já estava quase no final do expediente (lá o pessoal começa cedo e 14h está encerrando! Achei incrível!!), mas ainda tive tempo de conhecer as costureiras e onde a mágica acontece.

It was only a long time after that we arrived at MLT. It was almost the end of the working day (people start early there and it's closing at 2pm! I think it's amazing!!), but I still had time to meet the seamstresses and see where the magic happens.

backstage pics from MLT

A gente acabou optando por não tirar fotos stock pra loja. Foi muito mais divertido ficar fazendo o tour e gravar videozinhos ❤ e descobrir a sala secreta de Chernobyl (que é onde os produtos de limpeza e coisas do tipo ficam guardados).

We ended up choosing not to take stock photos for the store. It was much more fun to take the tour and record little videos ❤ and discover the secret Chernobyl room (which is where cleaning products and things like that are stored).

avoiding a secret door

Obviamente eu estava usando o máximo de itens da MLT que fosse humanamente possível ♥ Aqui está minha foto boba na frente do prédio, haha! Foco no vaso rosa: 3 plantas também precisam de vasos fofos!

I was obvisously wearing as much MLT items as humanly possible ♥ Here's my silly pic in front of the building, haha! Focus on the pink vase :3 plants need cute vases too!

Coordinate

Coordinate rundown

Headbow, JSK, petticoat and bloomers: MeLikesTea

Bag and shoes: Melissa

Necklace: IW

Socks and ring: Angelic Pretty

Bracelets: Pandora, Melty Wish, offbrand

Anything else: offbrand

Lolita selfie

Lá na sede da MLT encontrei muitos retalhos de tecido. Não os minúsculos, mas os maiores com estampas ou bainhas parcialmente costuradas. Claro que pensei em roupas de boneca! Tai já havia doado alguns tecidos para o meu Doll Hospital e eu usei em muitas roupinhas de bonecas, muitas que nem foram fotografadas. No entanto... Este retalho específico rosa meio costurado olhou para mim e eu soube imediatamente que era do tamanho de um kumya.

There in MLT's headquarters I found a lot of fabric scraps. Not the tiny ones, but bigger ones with prints or partially sewn hems. Of course I tought of dolls clothes! Tai had already donated some fabric for Doll Hospital in the past, and I used it for many doll clothes, many that weren't even photographed. However... This specific pink half-sewn scrap looked at me and I knew immediately that it was kumya-sized.

petticoat project

Estou fazendo esse vestido-anágua esvoaçante para minha linda Sophia! Eu me pergunto se Tai tem realmente algum plano de fazer algo semelhante para vender se eu enviar a ela as medidas da Pochette Usakumya. Talvez outras lolitas também gostariam de comprar roupas MLT para seus kumyas? Adoraria trabalhar nesses vestidos em miniatura, com certeza!!

I'm doing this flowy petticoat-dress to my lovely Sophia! I wonder if Tai has actually any plans to do something similar to sell if I send her the Pochette Usakumya's measurements. Maybe other lolitas would like to buy MLT clothing for their kumyas as well? I'd love to be working on those miniature dresses, that's for sure!!

Usakumya flowy dress

Na nossa noite, caminhamos ainda mais, fomos para um lugar bacana com várias opções de comida (mas só comi sorvete, hahaha), conversamos bastante e depois jantamos na casa dela. Foi incrível e me senti muito amada!

In our evening, we walked even farther, went to a nice place with several food options (but I only ate ice cream, hahaha), we talked a lot and had dinner at her place afterwards. It was awesome and I felt so loved!

Como fiquei lá apenas uma noite, tive que voltar correndo para Porto Alegre outro dia. Usamos roupas combinando para ir ao aeroporto mais uma vez.

E sim, chorei de novo no aeroporto. Eu te amo, guria! Espero que não demore 10 anos até nos vermos pessoalmente novamente!

Since I stood there just one night, I had to hurry back to Porto Alegre the other day. We wore matching outfits to the airport once more.

And yeah, I cried again in the airport. I love you girl! Hope it does not take 10 years until we see each other in person again!

lolita friends

Por hoje é isso, até a próxima vez! Beijinhos ♡

That's it for today, see you next time! Kisses ♡

No comments:

Post a Comment