Wednesday, September 27, 2023

Craft Afternoon ♡

pink and black lolita outfit

Uma tarde adorável de artesanato!

An adorable crafty afternoon!

ribbon pixel art

Domingo passado fui na casa da minha amiga para passarmos a tarde juntas, finalizando alguns projetos de artesanato e conversando. ♥ Foi isso que eu usei:

Last sunday I went to my friend's house so we could both spend the afternoon together, finishing some craft projects and chatting. ♥ This is what I wore:

pink and black lolita outfit

Coordinate rundown

Coat: Chess Story

Petticoat and bloomers: MeLikesTea

OP, Socks: Angelic Pretty

Head acessories: Gift from Fla, gift from Aria

Rings: Pandora, chocomint

Undershirt, boots: offbrand

pink and black lolita outfit

Minha amiga queria terminar um vestido em que estava trabalhando e eu queria fazer algumas coisas especiais para uma boneca. No final, ela avançou muito em seu projeto, e eu iniciei vários novos projetos 😂 Aqui estão algumas das coisas em que trabalhei:

My friend wanted to finish a dress she was working on, and I wanted to do some special things for a doll. In the end, she advanced a lot on her project, and I started several new projects 😂 Here is some of the stuff I've worked on:

Eu prometo que não sou psicopata! Estou serrando esta bolha de plástico para fazer um capacete espacial para essa boneca. Quando ela estiver pronta, postarei ela no meu blog Doll Hospital. Ela será uma pequena visitante alienígena do espaço!

I promise I'm not a psycho! I'm sawing this plastic bubble to make this doll a space helmet. When she's ready, I'll post her on my Doll Hospital blog. She will be a little alien space visitor!

cat rosette

Esta rosette com gato vai ser feita com um patch muito fofo que minha amiga tinha e restos de tecido de um vestido muito lindo. Agora ela tem um broche extra para usar - com aquele vestido ou com qualquer outra coisa que ela quiser =^.^=

This cat rosette will be made from this very cute patch my friend had lying around and leftover fabric from a really pretty dress. Now she has an extra brooch to wear - with that dress or with anything else she wants =^.^=

paris lolita dress

Este vestido estava meio acabado e largado por aí porque desbotou ;____; então peguei um marcador/caneta de tecido e pintei cada espaço preto nesse vestido. Aqui nesta foto você pode ver o contraste entre a parte desbotada e a parte “re-tingida”.

This dress was half-finished and lying around because it faded ;____; so I grabbed up a fabric marker and painted away every single black space on this dress. Here on this pic you can see the contrast between the faded part and the "re-dyed" one.

paris lolita dress

O vestido está assim agora - totalmente tingido + costuras acabadas! Mal posso esperar para vê-la usando isso! Adoro esse tema parisiense / romântico na estampa, queria que pudéssemos ir juntos para a nova casa da Ladurée usando algo assim!

This is how the dress is right now - fully dyed + finished seams! I can't wait to see her wearing it! I love this parisian / romantic theme on the print, I wish we could go together to the new Ladurée place wearing something like this!

my friend

Enquanto minha querida amiga Mariza costurava, eu também fiquei um tempão olhando os acessórios de cabeça dela! Ela tem tantas coisas legais ❤ Eu adoro vasculhar o guarda-roupa lolita das outras pessoas. Acho que isso me dá uma visão especial sobre o que eles gostam e que tipos de coordenadas podem fazer.

While my dear friend Mariza was sewing, I also spend a long time looking into her head accesories! She has so many cool things ❤ I absolutely love going through other people's lolita wardrobe. I think this gives me a special insight on what they like and what kinds of coordinates they can do.

blythe dolls

Nossas bonecas, Clover e Bambi, também se divertiram juntas! Encontrei alguns retalhos de tecido, então em breve eles também vão virar vestidinhos de lolita.

Our dolls, Clover and Bambi, had some fun together as well! I found some scrap fabric, so they will soon become little lolita dresses as well.

future blythe dresses

Minha amiga está finalizando um vestido gótico estilo "Sagrado Coração", gostaria de poder mostrar para vocês mas é segredo! Aqui estão também algumas das pequenas coisas que fiz:

My friend is finishing a "Sacred Heart" style gothic dress, I wish I could show it to you but it's a secret! Here are also some of the smaller things I did:

cute accessories

Acho que foi um momento incrível para conversar e fazer coisas juntos. Ter esse tipo de válvula de escape ajuda no meu bem-estar mental e me deixa muito feliz. Eu gostaria de poder encontrar outros amigos para fazer isso, mas é difícil quando todo mundo mora em outros países, certo?

I think it was an awesome time to chat and do things together. Having this kind of outlet does help in my mental well-being, and makes me really happy. I wish I could meet other friends to do so, but it is difficult when everbody is living on other countries, right?

No comments:

Post a Comment