Wednesday, August 9, 2023

Update + Gifts from Brazil ♡

happy gifts

Alguns presentes, uma roupa e uma atualização rápida ^^

Some gifts, an outfit and a quick update ^^

chibi butterfly pixel art

Então, estamos na segunda semana de agosto e ainda não terminei de escrever coisas sobre julho ^^' Ainda vou publicar coisas em ordem cronológica, então se você quiser continuar lendo sobre meus looks e aventuras lolita, por favor, olhe as postagens do blog logo abaixo. ♥ E no meio tempo, eu adoraria mostrar a vocês algumas coisas preciosas que minha mãe me trouxe do Brasil. Pessoas queridas me enviaram cartas e alguns presentes ou chocolates!

So, we are in the second week of August and I didn't finished writing things about July yet ^^' I will still publish things in chronological order, so if you want to keep reading about my outfits and lolita adventures, please look ont the blog posts below. ♥ In the meanwhile, I'd love to show you some precious things my mom brought me from Brazil. Dear people sent letters to me and some gifts or chocolate along the way!

happy gifts

Essa cartinha fofa, nécessaire e os docinhos brasileiros foram presente da vovó ❤

This cute letter, nécessaire and the brazilian sweets were a gift from Granny ❤

happy gifts

Essas coisas preciosas vieram da minha irmã!

This precious things came from my sister!

happy gifts
happy gifts

Minha querida amiga Aria me enviou esta cartinha, adesivos, bottons fofos, um novo sketchbook, laços e algumas bijuterias :3 Repare no mini violino de feltro! Ele é lindo!

My dear friend Aria sent me this big letter, stickers, some pins, a new sketchbook, bows and some jewelry :3 Notice the tiny felt violin! It is gorgeous!

happy gifts

E mamãe me trouxe essas lindas versões restauradas de livros que eu tinha quando criança (o livro escolar de alemão e a Bíblia ilustrada) e esse caderninho de unicórnio, além da minha antiga bolsa Sugary Carnival que não pude trazer da última vez que me mudei. Meu conjunto de Sugary Carnaval está finalmente completo!!

And mom brought me these beautiful restored versions of books I had as a kid (the german learning book and the illustrated Bible), plus my old Sugary Carnival bag that I couldn't bring last time I moved. My Sugary Carnival set is finally together again!!

Sugary Carnival full set with bag

Eu já comi todos os doces no mês passado, claro, mas mal posso esperar para vestir meu conjunto completo ou usar os laços fofos que Aria me mandou! Todas as cartas tão guardadas em uma pasta rosinha em uma caixa de unicórnio.

I already ate all the sweets last month, of course, but I can't wait to dress up with my fullset, or wear the cute bows Aria sent me! All the letters are stored in a pretty pink folder in an unicorn box.

unicorn letterbox

Esse mês definitivamente preciso descansar e recuperar minhas forças, quase não tenho tido energia para responder meus amigos nas redes sociais, não fiz nenhuma arte e não costurei nada para lolita ainda. Provavelmente vou usar lolita só para ficar em casa enquanto continuo blogando - como hoje :)

This month I definitely need to rest and recover my forces, I've had barely any energy to reply my friends on social media, I dind't do any art and didn't sew anything for lolita yet. I'll probably wear lazy lolita outfits just to stay at home while I keep on blogging - like today :)

lazy casual lolita outfit

Coordinate rundown

Skirt: thrifted

Petticoat and bloomers: MeLikesTea

Shirt: Bodyline

selfie

Infelizmente vou ter que mexer em breve nessa saia, ela não é tão espaçosa pra anágua quanto eu pensava...

Por hoje é isso, até a próxima vez! Beijinhos ♡

Unfortunately I'll have to customize this skirt, it is not nearly as roomy as I thought...

That's it for today, see you next time! Kisses ♡

No comments:

Post a Comment